Tietoa yhdistyksestä

Ulkopuolelta otettu kuva Nivalan Nuorisoseuran Rientola-kiinteistöstä.

Nivalan Nuorisoseura ry. on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys ja keskeinen toimija Nivalan kaupungissa.

Nivalan nuorisoseura on tarjonnut vuosikymmenten aikana monenlaista hyvää paikkakunnalle. Se jatkaa tänäänkin nykyaikaistetussa muodossa toimintaansa tarjoamalla harrastamisen mahdollisuuksia ja kulttuuria sekä tiloja aktiiviselle toiminnalle.

Nivalan nuorisoseuralla on Rientola-niminen kiinteistö kaupungin ydinkeskustassa. Kyseinen talo on rakennettu vuonna 1978. Rakennusta ympäröi laaja maa-alue, joka toimii paikoitusalueena.

Ison toimitalon ylläpito on haasteellista, mutta on onnistunut nuorisoseuralaisten ilmaisella talkootyöllä sekä toimintatulojen ja avustusten avulla. Tällä hetkellä tärkein tulonlähde on tanssit joka toinen sunnuntai, vuokraustoiminta, omien tapahtumien pääsylipputulot sekä avustukset.